Reportaż w dniu ślubu z mojej perspektywy

beautifulmoments/ Wrzesień 16, 2019/ Porady dla pary młodych/ 1 comments

Dzień ślubu fotografa 😉

Moją pracę w dniu ślubu zazwyczaj rozpoczynam ok. godziny 13,14 w zależności od tego na którą godzinę jest ceremonia ślubu. Jest to czas fotografowania przygotowań Pary Młodej do tego wielkiego dnia. W tym momencie prawdopodobnie Pani Młoda będzie kończyła uczesanie ślubne i piękny makijaż, dlatego ja jadę do Pana Młodego na pierwsze zdjęcia.


Standardowo zdjęcia zaczynam od detali ślubnych i zawsze proszę o przygotowanie muszki, butów, garnituru, perfum, spinek do koszuli, obrączek oraz kwiatów.
Następnie kilka zdjęć w czasie końcowego etapu ubierania się Pana Młodego, wiązania butów, poprawiania muchy. Wykonuję portrety, zdjęcia ze świadkiem i rodziną. Młody jest gotowy a ja mam zdjęcia z przygotowań 🙂 jadę do Pani Młodej i u niej będę już do przyjazdu Młodego i wyjścia razem na ceremonię ślubu.


Najpiękniejsza Panna Młoda jest już prawie gotowa. Zdjęcia detali, sukni ślubnej, butów, podwiązki, biżuterii, perfum, są już za nami, wykonuję portrety. W pomieszczeniach zawsze szukam jak najwięcej światła i często sugeruję miejsce zdjęć, gdzie tego światła jest najwięcej, gdzieś bliżej okna. Wam i mi również zależy na pięknych zdjęciach, dlatego słuchajcie sugestii fotografa on wie co robi 🙂


Schodzi się rodzina, przyjeżdża Pan Młody, temperatura wzrasta, ciśnienie rośnie 😉
To jest ten moment „first look” co to takiego? to moment, kiedy Para Młoda widzi się po raz pierwszy w dniu ślubu.
Zawsze polecam pierwsze spojrzenie dla pięknej pamiątki, nie zabraknie emocji, radości i wzruszenia. 
Piękna chwila 🙂
Wszyscy są już razem. Błogosławieństwo Pary Młodej przez rodziców.
Następnie wykonuje standardowo zdjęcia ze świadkami i najbliższą rodziną.
Pamiętajcie, że tego dnia fotograf jest dla Was i do Waszej dyspozycji, nie bójcie się poprosić o dodatkowe ujęcia.
Kolejne zdjęcia, jakie wykonam powstaną już bardzo spontanicznie, reportaż dnia ślubu.


Bądźcie sobą, to będą Wasze najpiękniejsze ujęcia. Wasze autentyczne emocje, wrażliwość sprawią, że zdjęcia będą wzbudzać zachwyt i podziw.
Pokażcie, że naprawdę Jesteście szczęśliwi, pokażcie Waszą miłość, przytulajcie się, całujcie, dotykajcie, bądźcie blisko a ja zapisze te najpiękniejsze momenty, najpiękniej jak potrafię w kadrach.


Jesteśmy w kościele.

Pięknie przystrojony kościół, uroczyste wyjście Pary Młodej, wzruszenie. Kazanie i najważniejszy punkt tego dnia Wasza przysięga… obrączki…… To jest kluczowy moment, dlatego o ile to możliwe poproście swoich gości, by dali mi pierwszeństwo w uwiecznieniu tej najważniejszej chwili, obecność dodatkowych osób bardzo utrudni mi pracę i może mieć wpływ na jakość zdjęć. Goście niech cieszą się tym dniem razem z Wami a ja zajmę się zdjęciami 😉

Jesteście już małżeństwem, a ja mam piękne ujęcia.
Szczęśliwi czekamy do końca mszy, Marsz weselny i wyjście z kościoła.
Wszyscy gratulują, jest moment składania życzeń, ale wcześniej robimy zdjęcie grupowe.
Proszę świadków o pomoc w zorganizowaniu tego zdjęcia, aby wszystkich zebrać w jednym miejscu. Cyk, cyk i już mamy.


Jedziemy na salę weselną, zawsze staram się być wcześniej od wszystkich gości, aby zrobić kilka zdjęć detali sali ślubnej, pięknych dekoracji, słodkiego stołu, jest to jedyna taka okazja, kiedy sala jest jeszcze pusta, lubię detale i jadę szybko 😉
Zdjęcia sali mam, słyszę klakson samochodu, Para Młoda już jedzie, jestem w gotowości z moim aparatem, za chwilę dużo ciekawych momentów i ujęć. Witanie chlebem i solą przez rodziców, pierwszy toast, pierwszy taniec i zabawa do białego rana.


Moja pracę kończę o 1:00 w nocy. 
Jadę do domu, to był niezły maraton, jestem mega zmęczona, kiedy się wyśpię siadam do komputra i zrzucam wszystkie zdjęcia, zaczynam najdłuższą pracę czyli selekcję i obróbkę zdjęć.

To był naprawdę pracowity i fajny dzień 🙂

Podziel się tym postem

1 Comment

  1. Jestem pełna podziwu Twojej pracy, zaangażowania w to, co robisz, wkładasz w to tyle serca. Odpisałaś cały plan wykonania bardzo szczegółowo tak aby zainteresowani Twoja sesja wiedzieli, że każdy moment ujęć jest właściwy i piękny. To trudna praca ale nie dla Ciebie, bo Ty to kochasz. Od zawsze fotografia była i jest Twoja pasja. Masz ogromny talent. Brawo Ty! 😍😘

Zostaw Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*